torsdag 29 maj 2008

Det här är såååå karakteristiskt…

Fick följande mail från programadministratören idag:

”Hej, Jo! Nu har jag fått resultatlistan från L ang. hemtentan som ni skrev. Du fick VG, Grattis! Problemet är nu att […]”

Ja, problemet visade sig vara att jag saknar 1,5p i kursen som sådan, efter en omorganisation där två kurser slogs ihop. Kurs A och Kurs B, som tidigare bara hade gemensamma projektarbeten ihop, blev sedermera kurs C. Jag har läst och klarat av kurs A, samt alla de gemensamma arbetena kurs A och B emellan. Tanken var nu att jag skulle läsa kurs C, och få tillgodoräkna mig allt därifrån, inkl de gemensamma arbetena. Och så skulle jag så klart skriva den hemtenta som motsvarade tentan i kurs B. Men då saknades det som sagt dessa organisatoriska 1,5p. Jag gick och pratade med administratören, och fick ett muntligt ok på att de där 1,5p kunde vi gott strunta i. Det var då det.

Detta är nu. Och nu är diverse muntliga löften överspelade. Lösningen som föreslås istället är att jag gör ytterligare en kompletteringsuppgift som tillskrivs mig i kurs B, så att det sedermera på mitt examensbevis står att jag klarat kurs A och B istället för bara kurs C. Och jag är bara så less på alltihopa!

Jag orkar inte tjafsa mer om saken, utan håller god min, kontaktar ansvarig lärare och ber om att få komplettera. Står där med mössan i handen och känner mig jobbig och krånglig och besvärlig för att jag strular så dant och uppenbarligen Inte Har Koll PÅ Vad Som Gäller ™

Bläh och dubbel-bläh! Just nu önskar jag mig mest av allt att mitt liv kunde få vara enkelt en hel vecka i sträck.

1 kommentar:

Anonym sa...

En halv jävla poäng.
Och muntliga avtal är inte värda luften de bärs av...


Det är så man kan spy på LiU.

*tröstkramar*

/Storebror