lördag 24 maj 2008

Top-top, top-top goes the hedgehog

Jag gick och såg P’s föreställning idag, mest för att jag lovat. Den var riktigt bra, så klart, och jag hade jätteroligt. Men sen så blev det mingel med vin och salta pinnar och när det började dra ihop sig till fest kände jag att jag hade fått nog av de vackra människorna, tackade för mig och bestämde mig för att gå hem till min dator.

Och folk suckade och tyckte att jag var lite fånig som gick min väg så tidigt, för jag borde ju ha varit kvar och varit social och lett åt människor jag inte tycker är särskilt intressanta och allt det där. Och visst kände jag mig lite fånig där jag slank iväg som en skamsen katt med svansen mellan benen.

På vägen hem hittade jag en vilsen igelkott. Den irrade runt på trottoaren bredvid en bilväg och såg ut att ha en mycket kort life expectency i sin nuvarande position. Så jag virade in den i min jacka och tog med den till en trädgård en bit bort, där den kunde få irra runt med lite mindre risk för sitt liv.

Det säger en del om mig att jag föredrar att gå hem framför att gå ut och festa med det vackra folket, och att jag tar hand om vilsna igelkottar. Det säger i och för sig mest att jag är en wet hen. Och en obotlig datornörd. Men sen så säger det en och annan bra sak med, inbillar jag mig.

Nu ska jag se om jag kan övertyga min gamla dator att den visst orkar dra runt AoC om den verkligen vill. Och så ska jag känna mig som en ganska bra människa.

Inga kommentarer: