lördag 10 maj 2008

Lycka

Mobilen ringde sent på kvällen. Jag låg och halvsov framför datorn, men tänkte att det kanske är han som ringer och säger god natt, efter festen. Svarade. Det var han.

Hej Plupp. Sover du? sa han

Nästan. Halvsover. Vad gör du?

Jag är gossig.

Så synd att du är så långt bort då.

Mmmm.

*skrattandes* Har du druckit?

Nej. Titta ut genom fönstret så får du se varför.

Han hade kört hit. Skippat andra saker och kört hela vägen hit för att träffa mig.

Det är knappt så det har sjunkit in ännu. Jag ser honom så tydligt, nedanför fönstret, med mobilen i handen. Och jag hör honom så tydligt, jag kommer ihåg vartenda ord.

Titta ut

Han kom hit…

Och idag blev det server-strul på jobbet så han blev tvungen att åka hem nu, men han tyckte ändå det var värt att komma hit. För att han var gossig. För att han ville träffa mig.

<3

Inga kommentarer: